tisdag 25 juni 2013

Nyheter och bakgrund

För ca ett halvår sedan bestämde jag mig för att jag ville göra en ileostomioperation i förebyggande syfte, dvs innan jag blir dålig och tvungen att göra den.
Jag har nämligen sjukdomen Familjär adenomatös polypos (FAP) och har för ca 10 år sedan gjort en IRA-operation där jag tagit bort tjocktarmen pga polyper och redan då visste jag att jag senare i livet skulle bli tvungen att göra ytterligare en operation för att ta bort ändtarmen pga polyper.
Av olika orsaker så kände jag för ca ett halvår sedan att det var dags för operation, men pga studier så ville jag inte göra den före den 5 juni då jag tog min examen. Några veckor innan operation fick jag reda på att de tyvärr inte skulle kunna göra min operation förrän till hösten pga neddragningar. Jag blev både arg och besviken eftersom det ställer till problem med jobbletande mm.
Några veckor senare hörde de dock av sig och sa att vi har en tid för operation till dig den 26/6... det var drygt en vecka innan de ringde. Jag vart både glad och förvirrad av beskedet och kände ett tag för att tacka nej till op, men nu ligger jag här inlagd på avdelning 71 på KSS, Skövde.

Förra måndagen var jag således på inskrivning och även en intervju för ett deltidsjobb....
Jag fick jobbet trots att jag sa att jag skulle göra en operation och att jag kanske inte kunde gå för fullt de veckor som jag gick bredvid och lärde mig. Så nu rullar det på och skulle det bli komplikationer efter operation så vet de ju läget. Det känns bra. Känns som om allt löser sig tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar