onsdag 10 juli 2013

Fantastiskt att rehab går så fort!

Jag kan inte förstå att det bara är två veckor sedan jag låg på operationsbordet...
Jag mår fantastiskt och trivs med min stomi! Visst är jag fortfarande trött och musklerna orkar inte riktigt som de gjorde innan, men det är ju sant som rättar sig.
I natt är första gången sen jag kom hem som jag sovit en hel natt utan att byta påse. Har tidigare haft problem med mycket luft i påsen på morgonen  och även på dagen ibland. Igår bytte jag till coloplasts 2-dels bandage för att kunna byta till stor påse på natten... Det visade sig dock att filtret fungerade så bra att jag aldrig bytte påse igår kväll, men fick ändå sova hela natten och vaknade utan luft i påsen! :-)
Idag ska mannen och hans son åka iväg en stund på dagen och en kompis råa hjälpa mig en stund med Noah och sedan lägger hon honom innan hon åker så får resten av familjen komma hem innan han vaknar. Jag får fortfarande inte lyfta honom :-(
Det känns lite pirrigt, men jag tror det kommer att gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar